سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بهینه سازی موثر برای وب سایت ها

یکی از مباحث بسیار مهم در بهینه سازی سایت و سئو اصفهان لینک سازی می باشد. لینک های یک سایت به دو دسته لینک داخلی و لینک خارجی تقسیم بندی می شوند. لینک ها راه ارتباطی بین دو یا چندین صفحه از یک وب سایت می باشند که به شناخت بیشتر و معرفی صفحات مختلف وب سایت می پردازد. 

لینک سازی باید هدفمند و دقیق انجام شود تا در رتبه گرفتن سایت موثر باشد. با تشکیل هر لینک اعتبار صفحه ی مبدا به صفحه ی مقصد منتقل می شود.

از ابزار های کاربردی در لینک سازی،  می توان به انکر تکست (Anchor text) یا متن لنگر اشاره کرد. همانطور که از نام آن پیداست انکر تکست کلمه ای است که بر روی لینک می نشیند و کاربر می تواند با کلیک بر روی این کلمه به صفحه ی دیگری هدایت شود.


دراین نوشته یک نمونه لینک سازی به همراه انکر تکست مناسب استفاده شده است.

لینک سازی ( link building ) بهترین روش برای اعتبار گرفتن، کسب رتبه بالا و ثبت جایگاه در گوگل می باشد. لینک سازی خارجی که اصطلاحاً به آن بک لینک back link  نیز گفته می شود ،یک راه ارتباطی قوی بین دو وب سایت می باشد. 

شاید تا به حال این جمله ی معروف بیل گیتس را شنیده باید که می گوید :

Content is the king  

به معنای اینکه محتوا پادشاه است 

بسیاری از سئو کارها و تولیدگران محتوا این جمله را سرلوحه کار خود قرار داده اند در صورتی که در ادامه ی این جمله گفته شده :

but the backlink is the Queen

 این جمله اهمیت بسیار بک لینک را در سئو سایت می رساند.

نکات بسیار زیادی در ساخت بک لینک وجود دارد که باید به آن ها توجه کرد اما مهمترین بخش بک لینک ها، توجه به میزان اعتبار دامنه سایتی که می خواهیم از آن لینک بگیریم.

اعتبار دامنه یا Domain Authority ملاک مهمی است. به عنوان سخن پایانی هرگز از سایت هایی که دامین اتوریتی پایینی دارند برای سایت خود لینک نگیرید.